Goodnight Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nick en Lineke - WaarBenJij.nu Goodnight Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nick en Lineke - WaarBenJij.nu

Goodnight Saigon

Door: Nick en een beetje Lineke

Blijf op de hoogte en volg Nick en Lineke

12 December 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hi allemaal!

Wij hebben nu onze laatste avond in Vietnam, een mooi moment dus om jullie weer even op de hoogte te brengen van wat we de laatste week hebben gedaan. Zoals we in het vorige verslag al zeiden waren we op Cat Ba. Op dit eiland naast Hai Phong hebben we een scooter gehuurd en het eiland verkend. We zijn hiermee ook naar het nationale park gereden en hebben hier een berg beklommen. Weliswaar via trappen, maar het was een flinke klim. Na een uur kwamen we boven en hadden we een schitterend uitzicht op Cat Ba. Echt te gek, de foto's vind je in het verslag. Na een dagje strand hebben we onze laatste dag in de kayak doorgebracht. Met Nick als kapitein en Lineke als matroos hebben we Long ha Bay gezien. Eerst met een boot door een aantal drijvende dorpen om daarna met de kayak tussen tientallen eilandjes en lagunes te peddelen, echt super vet! Hier was het ook voor het eerst even helemaal stil, best lekker! Na 6 dagen Cat Ba was het tijd om door te gaan; op naar Hoi An. Met de boot en taxi naar Hai Phong AirPort!

Hoi An
Aangekomen bij de homestay in Hoi An was het al donker. We zaten midden in het centrum en dat zag er op het eerste gezicht echt te gek uit! Overal lampionnen, wat het erg gezellig maakte. Ook overal restaurantjes en barretjes, bovendien mochten er geen auto's en scooters in het centrum komen. Erg leuk! De volgende dag zijn we het stadje ingegaan. Om een lang verhaal kort te maken, na een half uurtje waren we er wel redelijk klaar mee. Er hadden inmiddels 366 mannen gevraagd of we misschien een boottocht wilden maken, 39 vrouwen wilden ons erg graag een zonnebril verkopen en 225 man vroegen of we misschien een maatpak wilde laten maken. De volgende dag hebben we besloten dus iets van de omgeving te zien. We hebben dus een cookingclass gedaan.( hipsterlevel 100, ik weet het). Eerst met de bus naar een lokale markt, waar de levende vissen te koop zijn en waar wij de ingrediënten voor de cursus gingen kopen. Vervolgens in een klein rond en rieten bootje over se rivier. Nick heeft nog een krab gevangen en Lineke heeft dit iedeen duidelijk laten weten. De cursus daarna was erg leuk! We weten nu hoe je vissaus maakt en hoe je rijstpapier knutselt. De gerechten die we hebben gemaakt mochten we daarna opeten. Dat moest gelukkig niet...

Ho Chi Min
Na 3 dagen Hoi An was het tijd voor de laatste stop in Vietnam; Saigon ( Ho Chi Min stad). Ho Chi Min is qua verkeer precies hetzelfde als Bangkok en Hanoi; chaos! We zijn hier naar het oorlogsmuseum geweest, wat erg indrukwekkend was. En we hebben een dag de toerist uitgehangen. Foto's maken van grote gebouwen en een gigantisch winkelcentrum bezocht. De laatste 2 nachten hebben we in een wat luxer hotel doorgebracht. Het zijn namelijk de laatste twee dagen dat we een warme douche en 24 uur per dag electra hebben. Morgen vliegen we namelijk naar Palawan, de Filipijnen!

Groetje Lineke en Nick

• 12 December 2016 - 15:01

Petra:

Wat leuk!!!!! Die hoedjes staan jullie zo leuk!!!
    Veel plezier op de Filipijnen

• 12 December 2016 - 15:41

Douwe:

Heldere verslagen, mooie foto's, geweldige ervaringen !
    Fijn dat jullie er zoveel plezier in hebben en tevens kunnen
    ervaren hoe imposant, mooi en uniek onze aarde is.
    Groetjes en liefs van Jeanine' en Douwe

• 12 December 2016 - 19:56

Anja Van Bodegraven:

Leuk verslag en gave foto's. Veel plezier op de Filipijnen

• 12 December 2016 - 20:18

Annemarie:

Leuke sprong, dat doet me denken aan vroeger - nog niet zo lang geleden! Wat is dat voor insect? Zat die in de kook klas als ingrediënt??

• 13 December 2016 - 10:53

Erik:

HI Lineke, wat een belevenissen en jullie zien er stralend uit. Enjoy!

• 13 December 2016 - 19:45

AZ-fan:

Jammer dat Feijenoord niet door is in de Europa League, ze missen je Nick. Fijne reis verder en hipster level 100 is toch een minimale vereiste voor zo'n reis, dus laat die baard maar staan !

• 16 December 2016 - 12:38

Nan Duinmaijer:

Wat een prachtige reis en wat genieten jullie!
    En nog zo veel moois in het vooruitzicht!
    Lieve groet, Nan

• 20 December 2016 - 18:19

Caroline:

Leuk allemaal, hoor!!
    We zijn benieuwd naar de Filippijnen! Fijne feestdagen! Wat zijn daar de gewoonten met Kerst en Oud&Nieuw? Groetjes, Jaap en Caroline

• 24 December 2016 - 07:00

Anneke En Koos:

Hallo lieve Lineke en Nick,
    Door omstandigheden heb ik nog niets gelezen van jullie reisverslag maar ik ga dat de komende dagen doen. Wij wensen jullie een vredige, hoopvolle, mooie kerst toe. Veel liefs en dikke knuffel van Anneke & Koos

• 04 Januari 2017 - 10:33

Caroline: