Chillen op de Filipijnen en door naar Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nick en Lineke - WaarBenJij.nu Chillen op de Filipijnen en door naar Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nick en Lineke - WaarBenJij.nu

Chillen op de Filipijnen en door naar Maleisië

Door: Lineke en Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick en Lineke

04 Januari 2017 | Maleisië, George Town

Hoi allemaal,

Het is al weer even geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord... Geen zorgen we leven nog ;-). Eerst willen we iedereen een heel gelukkig nieuwjaar wensen en de beste wensen voor 2017.

Inmiddels zijn we op heel wat plekken geweest. We beginnen nog in het vorige jaar, waar we op 13 december 2017 vanuit Ho Chi Minh ( via Manila) vlogen naar Puerto Princesa, Palawan!

Aangekomen op het oh zo kleine, maar leuke vliegveld. Geen paspoort controle maar gewoon koffer van de band en doorlopen naar buiten. #eilandleven.

El Nido
Na een hete nacht (Nick had de airco lekker hoog gezet!) zijn we in een minivan gestapt richting El Nido. Een minivan lijkt relaxed maar na 6 uur denk je daar anders over. We hadden via AirBNB een accommodatie geregeld. We dachten nog we doen voor 4 nachten want dan hoeven we niet te slepen met al onze spullen. GEEN goed idee! Laten we het er op houden dat we niet meer voor 'eco' gaan op de Filipijnen. Het uitzicht vanaf de kust maakte echter alles goed! We vonden al snel een goede tent op een van de stranden, waar we veel tijd hebben doorgebracht. Ook hebben we een Tour gedaan die ons door de Bacuit archipel leidde. Super mooi! Op een dag met slecht weer hebben we een scooter gehuurd en zijn zijn we rond het eiland gereden, waar we echt te gekke stranden hebben gezien. Het stadje El Nido was erg druk maar best gezellig. We hebben hier ook Eelco, de trouwambternaar uit Schiedam leren kennen. Na 6 dagen zijn weer uit El Nido vertrokken en kwamen we na 3 uur aan in Port Barton.

Port Barton
Port Barton is een piepklein dorpje op Palawan. Meer dan 2 onverharde straten is het niet. Maar het was er wel erg relaxed. We sliepen zowat op het strand en ook de mensen waren heel vriendelijk. Naast wat dagen op het strand hebben we een tour gemaakt naar San Vicente met een bootje en hebben we onderweg gesnorkeld. Onderandere zeeschildpadden en zeesterren gezien!!! In Port Barton hebben we kerst gevierd samen met een Poolse familie. Die zijn daar een lunchroom begonnen. Geen wodka of iets wat er op lijkt maar gevulde champions met championsoep (Nick z'n favoriet.. Champignons!) Tot slot, de orkaan... Meer dan een flinke regenbui en wat hoge golven hebben wij niet mee gekregen van de orkaan. Gelukkig maar.

Sabang en de ondergrondse rivier
Die rivier hebben we niet gezien. Toen we aankwamen bleek dat we een hotel hadden geboekt op een ander eiland.. 500km bij ons vandaan.. En bleek dat er in Sabang heel weinig accomodaties waren. Men gaat er meestal heen vanuit Puerto en einde van de dag weer terug. Aangezien wij niet meteen door wilden gaan zijn we opzoek gegaan naar een hotel. Einde van het verhaal is, is dat we onze duurste overnachting tot nu toe op onze reis in het Seridon hotel hebben gehad daar. Het was heerlijk om 24uur per dag stroom te hebben, de hele nacht een airco en een mooi zwembad dus het was elke cent waard ;-). De volgende dag zijn we aan het einde van de dag richting Puerto gegaan, want ons Filipijnen avontuur zat er alweer op! Besloten om niet naar de rivier te gaan vanwege de hordes toeristen..

Oud en nieuw in Kuala Lumpur
Een hele vroege vlucht vanuit Manila bracht ons weer in de 'beschaafde' wereld. We konden weer gebruik maken van het openbaar vervoer, er was 24 uur per dag electra, WiFi! en een beetje luxe. Met de twin towers op de foto, naar de grotten en vooral veel en lekker eten.
Lineke haar nicht woont in Kuala Lumpur dus op nieuwjaarsdag zijn we naar haar appartement verhuist. Echt op stap met locals is super tof :-). Hier hebben we de verdere reis een beetje uitgestippeld.

George Town, Penang
Nou hier zijn we weer op de dag van vandaag. George town is een kleine stad , maar 1,2 miljoen inwoners(!). Het voelt meer als een dorpje waar het af en toe wat druk is. Heel apart, maar wel leuk.

Gisteren zijn we naar Penang Hill geweest. Eenmaal boven was het ontzettend aan het onweren en regenen. Harde donder en het licht ging uit. Angstige momenten daar boven op die berg. Daarna trok het open en was het uitzicht prachtig!

Ons vervolg
We gaan morgen richting Singapore. Waar we over een paar dagen met een trein richting Melakka gaan, en door naar Kuala Lumpur. Omdat we vanuit daar maar Sri Lanka gaan!! Einde van de maand zijn we in Australie en dan als laatste stop Samoa. Wat vliegt de tijd...

Lieve groetjes
Nick en Lineke

• 04 Januari 2017 - 16:28

Petra:

Wat ontzettend leuk allemaal een reis om nooit meer te vergeten.
    Geniet ervan xxxx

• 04 Januari 2017 - 16:40

Jeanine & Douwe:

Hallo !!
    Mooi reisverhaal, we kijken met een loep mee op de kaart.
    Prachtige start van 2017, fijn dat het goed gaat met jullie en dat jullie er ook echt van genieten.
    Ja, kamperen in de hitte en onweer in de bergen afgewisseld met een luxe bed, zwembad, airco lekker eten en (vooral!!) wifi maakt dat je de geneugten van het leven nóg meer gaat waarderen .... :-)
    Fijne reis verder en tot het volgende verslag !!
    Veel liefs van Jeanine & Douwe

• 04 Januari 2017 - 17:09

Vivianne:

Yeah,

Jullie ook gelukkig nieuw jaar, wereldreizigers!
    Wat een geweldige verhalen, wat heerlijk om te horen hier in het donkere, natte en koude Nederland.

Geniet ervan!
    X Viv

• 04 Januari 2017 - 20:28

Annemarie:

Leuk om te lezen! Komen er nog foto's? Of kijk ik er over heen?

• 05 Januari 2017 - 08:24

Bianca:

Happy New Year!!!!
    Wat leuk om weer wat van jullie avonturen te lezen! En prachtige foto's.
    Geniet....want inderdaad de tijd vliegt voorbij en voor je het weet Nicki zit je weer achter je bureau...
    Doe voorzichtig maar geniet vooral.
    X Bi

• 05 Januari 2017 - 14:47

Maarten L:

Erg leuk om te lezen N&L, beter dan elke ochtend ruiten krabben!
    geniet ervan

• 06 Januari 2017 - 12:28

An Bergman:

Hoi Jongens leuk wat te horen,ik kon niet antwoorden maar je moeder is er nu en heeft het in orde gemaakt. Fijn dat jullliej het zo naar de zin hebben, geniet er van. Het is zo voorbij. Het. Is hier kouden we hebben de griep dat is niet gezellig, maar er is hier een griep golf dus dat gaat niet lekker maar het komt goed!!! Nog veel plezier dikke kus xx

• 09 Januari 2017 - 16:02

Ronald:

Ook voor jullie Lineke en Nick, de beste wensen voor 2017.
    Gaaf reis verslag.
    Veel plezier en enjoy.

• 20 Januari 2017 - 20:59

Marjolein Vink:

Hoi Lineke en Nick, af en toe lees ik iets over jullie avontuurlijke reis. Mooi hoor al die nieuwe ervaringen. Zo krijg je wel een ander perspectief op de wereld, bestaat uit echt wat meer dan alleen Nederland. Goed om te zien hoe anderen leven.
    Al die belevenissen neemt niemand je meer af en fijn dat jullie dat samen ervaren hebben.
    Je leert elkaar ook wel op een andere manier kennen dan tot nu toe in Nederland denk ik. Altijd goed.
    Heel veel plezier nog samen en veilig thuiskomen hoor.
    Liefs, Marjolein

• 29 Januari 2017 - 18:15

Caroline:

Hoi Lineke en Nick! Dit ziet er uit als de reis van jullie leven!! Echt super gaaf en lekker avontuurlijk, ja dat is niet altijd luxe, maar lijkt super mooi! Tja, en tropische stranden: zo gaaf, meteen bomen en groen aan het strand, paradijselijk!
    Heel veel plezier nog deze laatste weken, tot gauw!!
    Liefs, de Kuitjes